Уметници који се баве 3Д стрит артом последњих година стварају невероватна дела, а својим сликама дају нову димензију. Захваљујући њиховим прорачунима и сликарским четкицама на улицама и тротоарима се стварају тродимензионалне илузије а асфалтне подлоге постају велика сликарска „платна“.
Синоћ је у Завичајном музеју одржана трибина о 3Д сликарству и оптичкој илузији у психолошкој теорији уметности, о чему су говорили академски сликар и 3 Д стрит уметник Миливој Коле Костић и психолог Катарина Стојановић Костић.
„Ефекат 3Д слике види се само из једне тачке. Свако од посматрача може да уђе у слику и постане део ње. Код класичног сликарства нема интеракције између уметника и посматрача. У 3Д стрит арту та интеракција постоји“ , рекао је Миливој Костић.
Он је истакао да је у процесу израде ових слика најтеже обавити прорачун како да се за нормалну слику добије ефекат тродимензионалности.
Прву 3Д слику Коле је створио 2011. године а годину дана касније позван је у Сарајево на први фестивал 3Д „Beton fest”, на коме су учествовали светски познати сликари из ове бранше. Он је убрзо савладао вештине ове модерне уметности и постао први професионални 3Д уметник у Србији.
По његовим речима израда 3Д слика може бити главни догађај, али може да промовише неку манифестацију или актуелни догађај, може да садржи симболе, стрип јунаке. На Колетовим сликама често су присутни Дилан Дог, Талични Том, Бетмен, Спајдермен.
Миливој Костић је 3Д стрит слике радио на Џез фестивалу у Београду, на Фестивалу стрипа у Крагујевцу, на Змајевим дечјим играма, на стрип викенду у Новом Саду. Али често слике ради за промоције компанија, вртиће, школе. Његове тродимензионалне слике красе улице и тротоаре у многим градовима Србије.
„Израда 3Д слика подразумева интеракцију са публиком са којом је уметник у директном контакту. Публика је у могућности да се фотографише у слици и практично буде део слике а онда се те фотографије путем друштвених мрежа преносе широм света и свака је уникатна. Понекада деца у вртићима за које радимо и сама учествују у изради слике. Тај уметнички чин уз активно учешће публике заправо постаје прави перформанс. Присуство публике је веома важно јер се разбија баријера између посматрача и ствараоца. Људи тако померају своје границе. Када пронађу место са ког се пружа поглед у дубину за њих слика једноставно оживљава а њено трајање наставља се након фотографисања и постављања на интернет“, рекла је Катарина Стојановић Костић.
Миливој Костић углавном ради темперама и акрилним бојама за бетон, а користи и креде. Поред уличног асфалта, креације могу настати на поду, таваницама и зидовима.
За овог талентованог новосадског сликара уметност је заправо живот. Бави се и класичним сликањем и 3Д стрит артом. Миливој је добитник је више награда и признања за сликарство, цртеж, видео, хаику поезију, стрип. илустрације. Учесник је многих међународних фестивала.
Ова врста уметности настала је захваљујући италијанским сликарима, тзв. мадонаријима, а амерички сликар Курт Венер почео је да уноси илузију у ово сликарство. Овај уметнички правац интензивно се развио почетком 21. века.
По свему судећи ускоро ће Власотинце добити своју прву 3Д стрит слику.